Časté dotazy

01

Proč zavádíte objednávkový systém? Mohu přijít do ordinace „po staru“ bez objednání?

Objednávkový systém akutní péče řeší dva zásadní organizační problémy: nepředvídatelný nárazový pohyb pacientů a s tím spojené dlouhé čekací doby a míchání pacientů s infekčními nemocemi s ostatními.
Zvláště v době epidemií se ukázalo, že nejsme schopni regulovat počet pacientů v čekárně a bránit tak šíření infekčních onemocnění. Bez informace kdo, kdy a s jakým požadavkem přijde, nejsme schopni efektivně oddělit infekční pacienty od ostatních.
Záměrem není a nebude omezení akutní péče, ale zvýšení komfortu pacientů, zamezení dlouhých čekacích lhůt a celkové zvýšení efektivity ordinace.
Ano, v přechodném období, dokud se systém neusadí, můžete přijít do ordinace i bez objednání. Postup bude vždy takový, že Vás sestra zaeviduje na volné místo v kalednáři Medevio stejně, jako byste to udělal(a) Vy osobně a sdělí Vám, kdy na Vás přijde řada. Předem objednaní pacienti budou mít samozřejmě vždy přednost včetně těch, kteří přijdou po Vás. Rozhodující je čas objednaného vyšetření a rozhodnutí ošetřujícího lékaře, nikoliv pořadí příchozích! Pokud důvod Vaší návštěvy nebude akutního charakteru může se stát, že budete z kapacitních důvodů objednáni na jiný den.

02

Co jsou unikátní identifikační údaje osoby? Proč nemohou mít v Medeviu dvě osoby stejnou e-mailovou adresu nebo telefon?

Jedná se o nejjednodušší způsob identifikace osob. Každý má dnes mobilní telefon a každý mobilní telefon má e-mailovou adresu. Máme v kartotéce spoustu pacientů stejného jména i příjmení a nikdo nechce, aby se jeho komunikace s lékařem dostala nedopatřením do cizích rukou. Nemějte obavy - systém Medevio pracuje tak, že identifikační údaje budete potřebovat pouze při první registraci aplikace ve Vašem mobilním telefonu.
Jednoznačnou identifikaci osob nám předepisuje zákon o ochraně osobních údajů.

03

Mohu ze svého účtu vyřizovat požadavky za manžela, maminku apod.?

Můžete a velmi snadno. Jedinou podmínkou je, aby Váš rodinný příslušník, za kterého chcete požadavky vyřizovat, byl již v systému registrován. Hned ve druhém kroku po zadání požadavku budete systémem otázán(a), zda jste pacientem Vy či jiná osoba. Dalšího pacienta přidáte tím, že vyplníte jednoduchý formulář, jméno, příjmení, rodné číslo a zdravotní pojišťovnu. Systém porovná zadané údaje s naší kartotékou a můžete pokračovat. Tento formulář budete vyplňovat pouze jednou - po jeho schválení budete mít rodinného příslušníka ve svém profilu evidovaného i pro příště.

04

Co když jsem nemocný a v rezervačním kalendáři už není místo?

Nic se neděje: zadejte požadavek v Medevio bez konkrétního termínu. V ordinačních hodinách se Vám ozveme zpět a na času Vaší návštěvy se dohodneme.
Pokud máte akutní zdravotní problém, nepřizpůsobujte prosím termín Vaší návštěvy stavu našeho kalendáře!
Zadejte Váš požadavek v Medevio nebo nám zanechejte vzkaz na automatické telefonní ústředně – v ordinačních hodinách Vám zavoláme zpět.

05

Proč se mohu v rezervačním systému objednat pouze na akutní péči a odběry a ne na preventivní, předoperační či jiná vyšetření?

U akutní péče jsme schopni stanovit průměrný čas ošetření jednoho pacienta. U ostatních výkonů tomu tak není a nabízené časy by tak byly irelevantní. Rezervační systém slouží především jako prostředek proti nárazovému plnění čekárny a zamezení dlouhých čekacích lhůt v ní.

06

Proč se nemohu dovolat do ordinace jako dříve a ze záznamníku na mě mluví robot?

Není to robot, ale chytřeji naprogramovaný záznamník, který veškerou nahranou komunikaci přepisuje do karty volajícího. Personál ordinace tak má v reálném čase přehled kdo volal, co chtěl a kdy by to potřeboval. Většinu Vašich požadavků lze vyřídit elektronicky a bezkontaktně - v ostatních případech vždy zavoláme zpět!
Čas takto získaný věnujeme péči o pacienty v ordinaci.

07

Mohu s Vámi komunikovat jako dříve e-mailem?

na odpovědi se pracuje...

08

V nemocnici resp. u odborného lékaře mi nařídili pracovní neschopnost a řekl mi, abych se obrátil(a) na vás, abyste mi ji vystavili?

na odpovědi se pracuje...

09

U jiného lékaře, odborného či v nemocnici, mi indikovali lék s tím, že mi ho předepíše praktický lékař?

na odpovědi se pracuje...

10

Proč bych vám měl/a poskytnout své lékařské zprávy, které jsem dostal/a od jiného lékaře nebo specialisty?

na odpovědi se pracuje...

11

Byla mi v době epidemie zrušena / přesunuta preventivní prohlídka.

na odpovědi se pracuje...

Ceník výkonů

nehrazených z veřejného zdravotního pojištění
(platba na místě v hotovosti nebo platební kartou)

Prohlídka a vystavení posudku zdravotní způsobilosti k řízení motorových vozidel 600,- Kč
Prohlídka a vystavení posudku o zdravotní způsobilosti k vydání / prodloužení zbrojního průkazu 600,- KČ
Lékařská zpráva na žádost pojišťovny - úraz, hospitalizace 400,- Kč
Prohlídka a vystavení posudku o zdravotní způsobilosti ke sportovní činnost (vč. EKG) 400,- Kč
Prohlídka a vystavení posudku o zdravotní způsobilosti ke studiu 200,- Kč
Výpis ze zdravotní dokumentace 300,- Kč
Lékařská zpráva na žádost pojišťovny - životní pojištění 700,- Kč
Předoperační vyšetření vč. EKG - samoplátci 700,- Kč
Očkování - Klíšťová encefalitida 900,- Kč
Očkování - Chřipka 500,- Kč
Očkování - Černý kašel 900,- Kč
Pracovně-lékařská prohlídka (kategorie 1) 600,- Kč
Vyplnění žádosti pro domov pro seniory apod. 300,- Kč